Pospravljanje in čiščenje stanovanja je seveda življenjsko dejstvo. Če ne želimo živeti v smeteh in umazaniji, moramo redno prijeti za krpo, sesalnik, metlo in čistila. Pretirane znanosti tukaj ni, čeprav so influenserke-čistilke tudi iz tega "preprostega" opravila naredile celo znanost. Seveda, podprto z oglaševalci: to čistilo je odlično za korito, ta krpa ne pušča madežev, ta sesalnik iz tepiha potegne celo njegovo 'dušo'.
In zakaj je čiščenje postalo hobi številnim ženskam na Zahodu? Če vas je v službi kaj razjezilo in tega ne morete spremeniti, lahko nekaj jeze sprostite z napovedjo vojne umazaniji v domači kuhinji. Ko opravite s posodo, se temeljito lotite še korita, toliko časa, dokler ne zasveti kot nov. Tudi tisti, ki čiščenja ne marajo preveč, na koncu priznajo, da je občutek, ko je vse čisto in brezhibno, resnično dober. In razlika med prej in potem daje poseben občutek, da smo nekaj dosegli, da imamo stvari pod nadzorom.
Toda čeprav vas lahko čiščenje osreči, strokovnjaki pravijo, da bi nas moralo skrbeti, če to početje postane obsesivno. Takrat namreč lahko razvijemo tako imenovano obsesivno kompulzivno motnjo. Prav čiščenje je eden najpogostejših simptomov te osebnostne motnje.
"Če nekdo čisti precej več kot po navadi, se moramo vprašati: ‘Kaj bi počel zdaj, če ne bi čistil?’ Če je oseba razvila problematičen odnos do čiščenja, jo misel, da bi počela nekaj drugega, vznemiri ali pa nima odgovora na vprašanje. Morda pa bi priznala, da občuti praznino in žalost, če ne čisti," je za Grazio dejal profesor Roderick Orner z Univerze v Lincolnu.
Orner torej pravi, da ne gre za to, koliko čistimo, ampak za odnos, ki ga razvijemo ob tem. Če se ob misli na to, da ne bi čistili, zgrozite, bi se morali resno zamisliti. Takšna obsesivna potreba po čiščenju ima namreč skoraj zagotovo globlje vzroke in je ne gre pripisati zgolj želji po tem, da imate čist in urejen dom. "Čiščenje samo po sebi ni problem – kompulzivnost pa je. Vprašati se morate, kaj se dogaja v vašem življenju, kaj vas dela tako nemirne, in kako lahko to spremenite. Pravo vprašanje je, kaj čiščenje nadomešča v vašem življenju," pravi Orner.
Kako je mlada Britanka ustvarila ‘kult’ čiščenja
Vsega je “kriva” mlada mamica, ki živi v zelo belo-sivi hiši in predvsem zelo čisti hiši. Njena hiša je ves čas videti kot iz kataloga, kljub temu, da ima dojenčka, psa in moža.
Njen vsakdan na Instagramu spremlja več kot 3,1 milijona sledilcev. Kaj je tako posebnega v gospe Hinch oziroma Sophie Rose Hinchliffe, da je na svoj profil pritegnila toliko ljudi? 30-letnica zelo rada čisti, lahko bi rekli, da je to njena strast, ki meji že na obsedenost. Svoje čistilne navade, nasvete in posnetke med čiščenjem deli s svojimi sledilci. Njeno navdušenje nad seznami stvari, ki jih mora narediti, organiziranostjo, urejenostjo doma in bleščečim pomivalnim koritom, je skoraj “nalezljivo”.
Svojo “vplivnost” na družbenih medijih zna gospa Hinch, sicer nekdanja frizerka, dobro unovčiti. Z eno sponzorirano objavo na Instagramu naj bi namreč v povprečju zaslužila okoli 5900 funtov (6900 evrov). S tem se je zavihtela na sam vrh lestvice influenserk, ki objavljajo pretežno o tem, kako čistijo. (Da, obstaja cela “vojska” žensk, ki na družbenem omrežju razkazujejo svoj “talent” za čiščenje.)
Gospo Hinch sicer prehiteva slavna ‘ustvarjalka reda v omarah in stanovanjih’ Marie Kondo, ki z vsako svojo objavo zasluži 6800 funtov (7967 evrov), vendar pa je še vedno daleč pred drugimi. Denimo, ‘organizirana mama’ Gemma Bray (Organised Mum) za svojo objavo dobi 539 funtov (630 evrov), ‘kraljica čistoče’ Lynsey (Queen of Clean) pa svoje objave unovči za 504 funte (590 evrov).
30-letnica pa ni ostala omejena zgolj na Instagram. Zaradi svoje prepoznavnosti na družbenem mediju, je postala gospa Hinch tudi medijsko prepoznavna in blagovne znamke čistil so ji ponudile konkretno sodelovanje. Tako denimo ob čistilih v britanskih supermarketih lahko vidimo oznako “priporoča gospa Hinch”.
Kako zelo "vplivna" je, kaže tudi dejstvo, da je ustvarila novo besedo – "hinching", kar bi lahko prevedli kot “obsesivno čiščenje, v katerem nekdo uživa”.
Izdala pa je tudi knjigo z vključenimi nasveti za čiščenje in dnevnik z različnimi aktivnostmi, ki jih bralke lahko izpolnjujejo. Britanke so nad dolgolaso svetlolasko in njeno družino izjemno navdušene, saj so njeno prvo knjigo dobesedno razgrabile takoj, ko je prišla na police. Knjiga je namreč postala druga najbolj hitro prodajana knjiga med neleposlovnimi knjigami kdaj koli na lestvici revije Bookseller, prehitela je celo avtobiografiji Michelle Obama in Alexa Fergusona.
Njeno blagovno znamko ocenjujejo na okoli milijon funtov (1,2 milijona evrov).
Komentarji (3)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV