Dominvrt.si
Ikea

Lejla Puškar: Organizator kravat ne bo rešil zakona, lahko pa zmanjša napetosti med partnerjema

L.M.
20. 09. 2023 12.53
0

Prijeten, čist in pospravljen dom igra pomembno vlogo pri našem dobrem počutju. Ne le, da smo takrat, ko so stvari na svojem mestu, sami bolj organizirani in posledično bolj produktivni, urejen dom v naša življenja prinese tudi boljše medosebne odnose. Le kdo se s svojimi starši, partnerjem, z otroki ali pa s sostanovalcem še nikoli ni sprl zaradi nogavic na tleh ali pa izgubljenih ključev?

Vsega tega se še kako zavedajo v podjetju IKEA, ki se je ravno zato, ker ima prijeten in urejen dom tako velik vpliv na naše vsakdanje življenje, odločila, da tokrat nekaj več pozornosti nameni idejam, načinom in konkretnim rešitvam za shranjevanje. 

In le kdaj je boljši čas kot zdaj, da spremenite svoje navade in odkrijete načine, kako narediti svoj dom funkcionalen in bolj organiziran. Poglejmo nekaj načinov, kako to uresničiti. 

Kdo se je že sprl zaradi nogavic na tleh ali pa izgubljenih ključev?
Kdo se je že sprl zaradi nogavic na tleh ali pa izgubljenih ključev? FOTO: Arhiv naročnika

Začnimo v kuhinji, ki je srce vsakega doma

Tina Simčič, svetovalka za urejen dom in ena izmed sogovornic na okrogli mizi, ki jo je organiziralo podjetje IKEA, pravi, da sama 'navija', da bi kuhinji pri pospravljanju in organiziranju namenili več pozornosti: "Če bi morala nekje začeti, bi se najprej usmerila v kuhinjo, ki jo vidim kot srce našega doma. To res ni samo prostor, kjer pripravljamo hrano, je tudi prostor za povezovanje, druženje in pogovor. Ko enkrat izgubimo nadzor nad tem, kaj imamo v predalih, omarah, hladilniku, pridemo do te situacije, da najdemo tisti pokvarjen jogurt nekje zadaj, in s tem ne zgubljamo samo časa, ampak izgubljamo tudi naš denar, s tem pride tudi stres ... Tako da če uredimo kuhinjo, nam to prinese en tak občutek pomirjenosti in dobimo en tak nadzor nad življenjem ..."

Urejeno kuhinjo je na dolgi rok lažje in bolj enostavno vzdrževati. Čistoča in urejenost zmanjšujeta tveganje za navzkrižne kontaminacije in zagotavljata, da kuhinja ostane varen prostor za pripravo hrane. Poleg tega je na ta način enostavnejše tudi načrtovanje obrokov. Hitro boste lahko našli, kar potrebujete, in učinkoviteje porabili svoj čas. Kuhinja brez nereda olajša pregled nad tem, kaj imate na voljo, kar vam omogoča hitrejše in bolj informirane odločitve, ko gre za načrtovanje obrokov in nakupovanje živil.

Ste vedeli, da povprečen človek v življenju za iskanje izgubljenih predmetov zapravi kar 150 dni?
Ste vedeli, da povprečen človek v življenju za iskanje izgubljenih predmetov zapravi kar 150 dni? FOTO: Arhiv naročnika

Ključi, denarnica in podobno naj bodo vedno shranjeni na istem mestu

Ste vedeli, da povprečen človek v življenju za iskanje izgubljenih predmetov zapravi kar 150 dni? Manjše predmete, ki jih potrebujete vedno, ko se odpravljate od doma, zato vedno hranite na enem mestu – najbolje v predprostoru. Ključe, denarnico, mobilni telefon, slušalke in druge podobne dodatke boste tako vsakič, ko stopite skozi vrata, imeli na enem mestu in za njihovo iskanje ne boste več izgubljali dragocenega časa.

Rešitve, kot je manjša polička ali mizica z dekorativnim košem ali škatlico ali pa denimo stenski organizatorji ključev, so odlične za shranjevanje teh predmetov. 

Brez odstranjevanja navlake ne bo šlo

Nagnjenost h kopičenju stvari in predmetov, ki so že zdavnaj odslužili svoje, je verjetno marsikomu dobro znana. 

Povsem normalno je, da se nam skozi dneve, mesece in leta v domu naberejo stvari, ki jih več ne potrebujemo – ali pa jih, roko na srce, nikoli nismo. Morda ste eni tistih, ki se kot 'pijanec plota' oklepajo načela, da enkrat vse prav pride. A ko je stvari preveč, takšen neskončni nered, ki ga nikoli v resnici ne moremo pospraviti, lahko to začne ovirati vsakdanje življenje. Takrat je čas, da svoje stanovanje prevetrimo in naredimo prostor za nov, svež veter, tako da stvari zavržemo ali podarimo. 

Lejla Puškar, notranja oblikovalka na oddelku za notranje oblikovanje in komunikacijo podjetja IKEA, zato svetuje, da smo pri tem predvsem iskreni sami do sebe: "Jaz bi rekla, da je pravzaprav najbolje, da se opravi en iskren pogovor sam s sabo. Torej da se res res poglobimo v tisto, da postavimo stvari in rečemo, ok, kaj res rabim in na kaj sem res čustveno in sentimentalno navezana in res ne morem brez tega. Včasih pride prav tudi pomoč, da pokličemo koga, ki nam je res blizu in nas dobro pozna in nas na ta način malo spodbudi. Navlaka in stvari, ki se niso uporabile že tri, šest mesecev, nekatere celo že leta, tega res ne rabimo. Otežujejo pa energijo in ni tega pretoka dobrih vibracij v stanovanju. To so prvi koraki, da pridemo do bolj čistega in odprtega prostora." 

Organizirajte svoja oblačila

Če boste bolj organizirani tudi, ko pride do oblačil, se boste nasploh počutili bolje in imeli občutek učinkovitosti. 

Ne glede na to, ali imamo v mislih umazana oblačila, morda tista, ki ne sodijo več v omaro, a še niso pripravljena na pranje, ali pa čista oblačila, ki jih boste naslednji dan oblekli – vsaka kategorija naj ima svoje mesto. Na pranje naj umazano perilo čaka v košu, oblačila, še primerna za nošenje, pa lahko denimo obesite na garderobno stojalo. Tista, ki jih boste oblekli naslednji dan, si pripravite vnaprej in si na ta način olajšajte že tako stresna jutra. 

Kam s predmeti, ki nimajo svojega mesta?

Vse stvari, za katere ste se odločili, da jih obdržite, morajo imeti svoje mesto. Oblačila boste najverjetneje pospravili v omaro ali pa na obešalnik, za manjše predmete uporabite organizatorje ter poiščite mesto na policah ali v predalih. Zavedanje, kam nekaj spada, vam bo prihranilo veliko časa, ki bi ga sicer porabili za razmislek, kam sploh kaj pospraviti in nenazadnje kasneje za iskanje tega predmeta. Pokvarjene predmete ali tiste, ki potrebujejo nekaj vaše pozornosti – denimo srajco z manjkajočim gumbom – zavrzite ali popravite takoj. 

Nezaželene predmete, ki so še vedno v dobrem stanju, lahko podarite dobrodelni organizaciji ali drugi osebi. 

Da je po naravi nagnjena h kopičenju nepotrebnih stvari, a se trudi to navado spremeniti, pove tudi slovenska vplivnica Ajda Sitar: "Jaz mislim, da je 'hrčkanje' podedovano po moji mami, in to tudi priznam, se tega ne sramujem zelo. Ampak letos je bil prvič čas, ko smo se z novim letom preselili v novo hišo, da sem naredila malo večjo čistko določenih stvari. Ampak znova mi je zmanjkalo malo časa in so bile določene stvari spet samo prenesene – in zdaj se hrčka naprej. Ampak se trudimo stvari spraviti v nek red."

Urejen dom vsekakor zahteva nekaj truda, a če k temu dodamo še vidik organiziranosti, lahko z gotovostjo rečemo, da je s pravim pristopom in pripomočki vsekakor lažje. Danes je zato najboljši čas, da storite prvi korak. 

Urejena omara pomeni manj stresa in lepša jutra.
Urejena omara pomeni manj stresa in lepša jutra. FOTO: Shutterstock
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

Komentarji (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2024, Dominvrt.si, Vse pravice pridržane Verzija: 854