Pred organiziranjem
Preden začnete organizirati, morate najprej narediti čistko med vsem, kar posedujete. Potem ko se boste znebili vsega, česar ne uporabljate in ne potrebujete, bo manjšo količino stvari veliko lažje bolj smiselno in učinkoviteje organizirati.
Še en korak vmes
Na eno mesto – denimo na posteljo ali jedilno mizo – odložite stvari iz ene same kategorije – denimo vse hlače ali vse kavne skodelice. Ko je vse na kupu, lažje vidite, koliko stvari imate. Morda dejansko veliko preveč, kot bi kadar koli lahko potrebovali. Zakaj je to vmesni korak? Ker lahko najprej izločite odvečno in nato ugotovite, kam bi lahko na eno mesto pospravili to, kar ste obdržali.
Kaj potrebujete obenem?
Skupaj poskušajte shraniti tudi tisto, kar običajno potrebujete hkrati. Denimo skupaj pospravite oblačila in pripomočke za šport, s katerim se ukvarjate, ali vse, kar pride prav za peko peciva. Ni mogoče vedno vsega pospraviti v en predal ali na eno polico, toda poskušajte doseči, da je vse čim bolj na kupu.
Pospravite, kjer uporabljate
Če nekaj uporabljate v dnevni sobi, vendar imate to shranjeno v kuhinji, obstaja veliko večja verjetnost, da bo po uporabi to tudi ostalo v dnevni sobi, kjer bo prispevalo k neredu. Pri organizaciji je bistveno razmišljati, kaj poveča možnost, da boste nekaj pri priči po uporabi pospravili nazaj na svoje mesto. Če boste morali vstati in oditi v drug prostor, boste odlašali, nered pa bo rasel. In to ne zato, ker bi bile vaše omare prenatrpane in v njih ne bi bilo prostora.
Spremljajte svoje navade
Domovanja ne boste učinkovito organizirali v enem dnevu. To je proces, ki mu morate posvetiti več časa. Med drugim spremljajte svoje navade. Ko pridete domov, morda vržete plašč čez stol, namesto da bi ga obesili v omaro. Pomislite, ali obstaja na poti do stola morda kakšna površina, na katero bi lahko namestili kljuke za obešanje. Kot že omenjeno – najti morate načine, kako si olajšati pospravljanje.
Vse na svojem mestu
Vsemu, kar imate, morate najti svoje mesto in idealno ga morate torej določiti tako, da vam omogoča čim lažje pospravljanje kot tudi dostop do vsega. Toda vsega ne uporabljate ravno vsak dan. Neobhodne težje dostopne kotičke rezervirajte za tisto, kar potrebujete redko – denimo za novoletne okraske, zaloge hrane, ki jo je mogoče dlje časa hraniti ...
Postavite si omejitve
Ni treba ves čas iskati nove in nove možnosti shranjevanja. To domovanje počasi res spremeni v eno samo shrambo. Raje sprejmite koncept omejitve. Enostavno ne boste imeli več oblek, kot jih lahko shranite v garderobno omaro. Bolj premišljeno boste kupovali in tako tudi prihranili.
Tri minute vsak dan
Lahko se pohvalite z najbolje organiziranim sistemom shranjevanja, toda treba je vseeno vsak dan vložiti kanček truda v to, da deluje. Poskušajte se seveda truditi, da vse pospravite takoj po uporabi, a sami veste, da to ni vedno mogoče. Zato si vzemite tri minute časa, sprehodite se skozi dom in vse postavite na svoje mesto. Najbolje je določiti del dneva, da to postane navada. Denimo po večerji ali pred spanjem.
Košare
Za konec še majcen trik. V košare (ali košarice) je enostavno kaj pospraviti, obenem vedno delujejo lično in dekorativno. Z dobro organizacijo ne boste več vedeli, kaj je nered.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV