Da bi naš avto zaščitili pred različnimi vremenskimi vplivi, imamo s prostorskega vidika več različnih možnosti. Klasično garažo, načrtovano v sklopu objekta, zaradi modernejših stanovanjskih zasnov, nižanja stroškov gradnje in izogibanju prevelikim toplotnim izgubam vse bolj nadomeščajo nadstreški, ki so ali samostoječi ali predstavljajo del hiše. Ko govorimo o zadnjih, je njihovo načrtovanje najboljše sočasno z načrtovanjem samega objekta. Nadstrešek bo tako funkcijsko kot oblikovno sledil osnovnemu konceptu zgradbe, in čeprav je lahko deloma ali v celoti odprt, bo skladen z objektom.
Če se za gradnjo nadstreška odločimo pozneje, je prav tako nujno, da oblikovno sledi objektu oziroma tipologiji zgradbe. Kar zadeva izbiro materialov, se najbolj pogosto odločamo za lesene ali kovinske izvedbe montažnih nadstreškov. Gradnja v tem primeru poteka precej hitro in tudi možnosti na trgu je ogromno. Če izberemo grajene različice, kot je kombinacija betonske konstrukcije, finalizirane z raznimi dekorativnimi oblogami, pa gradnja poteka dlje časa, poleg tega je višji tudi finančni vložek.
Leseni nadstreški
Leseni nadstreški so v osnovi sestavljeni iz lesenih podpornih stebrov (štirih ali več) z betonskimi temelji. Tudi strešna konstrukcija, ki jo nosijo stebri, je v celoti sestavljena iz lesenih nosilcev, največkrat iz lepljenega lesa. Kar zadeva vzdrževanje, je pri lesenem nadstrešku pogosto treba obnavljati lesno zaščito, kar posledično vpliva tudi na ceno. Les je sicer kot osnovni gradnik priljubljen material, ki že zaradi same strukture daje občutek domačnosti. Poleg klasičnih nadstreškov je iz lepljenih lesenih nosilcev mogoče graditi tudi konzolne različice.
Prenova stanovanja: katere stene lahko rušimo?
Kovinske izvedbe
Enako velja pri kovinskih izvedbah zaščitnih objektov za avto, ki so prav tako sestavljeni iz štirih osnovnih stebrov, na katere gre strešna konstrukcija. Pri kovinski konstrukciji so dimenzije profilov načelno tanjše kot pri leseni, največkrat so to jekleni profili, dodatno zaščiteni s plastjo cinka in premazani z želenim barvnim odtenkom, ki mora slediti barvni shemi, določeni v prostorskih aktih.
Ena od možnosti pri gradnji kovinskega nadstreška je tudi izbira aluminijastih konstrukcijskih profilov, a so ti nekoliko dražji od jeklenih.
Kombiniranje materialov
Če sta vam kot materiala blizu tako les kot kovina, se lahko odločite tudi za kombinacijo obojega. Osnovna stebrna konstrukcija je lahko na primer jeklena, ostrešje pa leseno, ali obratno.
Kaj pa kritina?
Na tem področju je vse bolj priljubljena polikarbonatna kritina, saj je propustna za svetlobo, lahka in tanka, a še vedno odporna proti vremenskim nevšečnostim. Odlična izbira je recimo, ko nadstrešek za avto načrtujemo na delu obstoječega objekta, kjer so že umeščene okenske odprtine. S polikarbonatno kritino tako vstopa svetlobe ne bomo omejili, ampak bodo pogoji v omenjenem delu objekta ostali nespremenjeni tudi po končani gradnji nadstreška. Če težav z osvetljevanjem nimamo, se lahko odločimo tudi za klasične kritine.
Potrebna dovoljenja za gradnjo
Glede na velikost nadstreška je prehodno treba pridobiti vse potrebne dokumente na lokalni upravni enoti, vključno z lokacijsko informacijo, kjer so navedene specifične zahteve, ki jih je treba upoštevati pri gradnji.
Če je bruto površina vašega nadstreška manjša od 30 kvadratnih metrov, govorimo o enostavnem objektu, za katerega ne potrebujemo gradbenega dovoljenja. Če gre za nadstrešek v izmeri med 30 in 50 m2, govorimo o nezahtevnem objektu, za katerega pa gradbeno dovoljenje potrebujemo.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV