Tunel Fehmarnbelt bo dolg 18 km, s čimer bo postal najdaljši podvodni železniški in cestni tunel na svetu. Ocenjena vrednost projekta je približno 4,8 milijarde evrov, povezoval pa bo dansko mesto Rødby z nemškim Puttgardenom.
Medtem ko se je gradnja (predvsem priprave) začela že leta 2020, pa je danski kralj Frederik X. 17. junija letos slovesno naznanil začetek del na prvem delu cestnega in železniškega tunela, s čimer sta ti dve državi korak bližje temu zgodovinskemu projektu. Gre za potop prvega od 89 betonskih odsekov, ki bodo tvorili celotni tunel.

Tunel bo potekal pod Baltskim morjem in bo povezal južno Dansko s severno Nemčijo ter pomembno prispeval k ekološki transformaciji transportnega sektorja. Odprtje tunela Fehmarnbelt je načrtovano za leto 2029, potovanje med državama pa bo skrajšalo s sedanjih 45 minut trajektne vožnje na samo sedem minut vožnje z vlakom.
Podjetje Sund & Bælt, ki gradi Fehmarnbelt, pravi, da bo to najdaljši cestni podvodni tunel na svetu. Kot navaja Euronews, bodo avtomobili lahko prečkali Baltsko morje v desetih minutah po štiripasovni cesti, vožnja z vlakom pa bo to trajala le sedem minut.

Projekt bo zmanjšal potrebo po trajektnih prevozih, kar bo prispevalo k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov. Predor bo zgrajen s tehnologijo potopljenih cevi, kar pomeni, da bodo betonske cevi potopljene in spojene pod morsko gladino. Predor bo imel dve železniški progi, ki bosta omogočali tako tovorni kot potniški promet. Predor bo vseboval tudi štiripasovno avtocesto.
V spodnjem videu si lahko ogledate predstavitev gradnje in pomen projekta za lokalno in širšo skupnost.
Projekt Fehmarnbelt je eden največjih in najpomembnejših infrastrukturnih projektov v Evropi, ki bo prinesel pomembne koristi za prometno povezljivost, gospodarski razvoj in trajnostni razvoj v regiji. Kljub tehničnim in okoljskim izzivom projekt napreduje in obljublja, da bo pomembno prispeval k izboljšanju infrastrukture med Nemčijo in Dansko.
Ne bo pa to najdaljši podvodni predor na svetu. Še vedno bo na prvem mestu predor Seikan na Japonskem, ki povezuje japonska otoka Honšu in Hokaido. Skupna dolžina predora je približno 53,85 kilometra, od tega je 23,3 kilometra pod morskim dnom. A gre zgolj za železniški predor brez cestne infrastrukture.
Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV