Čeprav se odpadke ločuje in reciklira, se ne smemo tolažiti, da je povsem v redu, če je koš s plastično embalažo hitro napolnjen. Embalaže, ki jo odvržemo, v celoti tudi ni mogoče reciklirati. Denimo, embalaža tekočega jogurta, ki v košu ostane umazana, ni primerna za takojšnje recikliranje, saj jo je prej potrebno oprati. Poleg tega pa recikliranje pomeni tudi dodatno obremenitev za okolje, zato je najbolje razmišljati in delati v smeri, da se proizvede čim manj smeti. Še posebej to velja za čas med prazniki, ko nakupovalna mrzlica doseže vrhunec. Kako se torej lotiti božično-novoletnega nakupovanja, ki bo prijazen tako do denarnice kot tudi do okolja?

Izognite se plastičnim vrečkam
Pretirana uporaba plastičnih vrečk za enkratno uporabo predstavlja resen problem onesnaževanja okolja. Koliko takih vrečk zavržete takoj, ko pridete iz trgovine? Praktično služijo le nekajminutnemu transportu, predvsem sadja in zelenjave, do doma. Nato pa se jih vrže v koš za smeti. Alternativa plastičnim vrečkam so zagotovo vrečke iz blaga, ki jih lahko v trgovino prinesete s seboj. Uporabite lahko tudi papirnate ali razgradljive vrečke, ki jih danes najdete tudi že v številnih trgovinah. Pri Hoferju so plastične nakupovalne vrečke že pred časom umaknili iz prodaje, kupcem pa ponujajo bolj trajnostne alternative. Za manj embalaže pa lahko poskrbite tudi tako, da določeno sadje in zelenjavo, kot so npr. banane in cvetača, shranite k preostalim živilom.
Nakupujte premišljeno
Kupite le toliko, kot potrebujete. Odvečna hrana se namreč pokvari, v nič pa ne bo šla le hrana, temveč tudi embalaža, v kateri je bila shranjena (npr. jogurt in plastičen lonček). Pri nakupovanju izbirajte izdelke, ki so bolj trajnostno pakirani.
Embalaža ščiti živila pred zunanjimi vplivi, ohranja njihovo kakovost in zmanjšuje živilske odpadke, zato se ji ni mogoče vedno odreči, jo je pa v veliko primerih mogoče optimizirati. Da bi izdelki z optimizirano embalažo kupcem čim bolj padli v oči, jih pri Hoferju posebej označujejo z logotipom Embalaža na HOFER misiji. S pomočjo več različic logotipa, npr. "Primerno za recikliranje" ali "Iz recikliranega materiala", kupci lažje prepoznajo izdelke z optimizirano embalažo in njihovo dolgotrajno dodano vrednost. Če so v trgovini na voljo pakirana jabolka v plastični embalaži ali pa jabolka, ki jih lahko izberete in daste v svojo vrečko iz blaga, raje izberite slednje.

Večkratna uporaba
Pri vsaki embalaži, ki jo prinesete domov, razmislite, če jo je mogoče ponovno uporabiti. Kruh je največkrat shranjen v papirnati vrečki, ki jo lahko shranite ter jo naslednjič odnesete s seboj v trgovino in vanjo shranite svež kruh ali pa sadje in zelenjavo. Stekleni kozarci, v katerih so npr. kisle kumarice ali olive, se lahko enostavno operejo in uporabijo za shranjevanje novega živila (domače marmelade itd.).
Evropski teden zmanjševanja odpadkov
Evropski teden zmanjševanja odpadkov (ETZO) poteka vsako leto in je v Evropski uniji eden največjih in najuglednejših projektov na področju ozaveščanja o zmanjševanju odpadkov in varstvu okolja. Letos je potekal med 19. in 27. novembrom. Ob Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov je HOFER z donacijo 5.000 evrov vnovič podprl Društvo Ekologi brez meja, ki bo prek koristnih video vsebin o problematiki odpadne embalaže ozaveščalo širšo javnost.
To je le eden od načinov, s katerim Hofer prispeva k zmanjševanju odpadkov in varstvu okolja. V sklopu projekta Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj. k ravnanju z odpadki pristopajo na treh ravneh. Stremijo k izogibanju nepotrebni embalaži in zmanjšanju porabe embalažnih materialov. Spodbujajo večkratno uporabo transportne embalaže in vrečk ter delajo na optimizaciji embalaže z vidika primernosti za recikliranje in spodbujajo krožno gospodarstvo.
Pri Hoferju so si zadali cilje, da bodo do konca leta 2025 pri izdelkih lastnih blagovnih znamk celotno količino embalaže zmanjšali za 15 odstotkov (glede na 2020, skladno s prodajo), da bo mogoče vso embalažo 100-odstotno reciklirati, plastična embalaža bo vsebovala vsaj 30 odstotkov popotrošniško reciklirane plastike, ki jo v krog ponovne uporabe vračajo potrošniki, širijo pa tudi ponudbo nepakiranega sadja in zelenjave. Ker se zavedajo, da lahko cilje dosežejo le postopno in v sodelovanju skozi celoten materialni cikel, zato pri optimizaciji embalaže tesno sodelujejo z dobavitelji in strokovnim partnerjem, družbo Interzero. S ponosom predstavljajo nekaj primerov izdelkov, ki že imajo optimizirano embalažo: toaletnemu papirju proizvajalca Paloma (KOKETT, vonj kamilice, 3-slojni) so zmanjšali debelino ovojne folije, sadni sirup dobavitelja Vital Mestinje (1 l) je na voljo v plastenki z nižjo gramaturo ter manjšimi zamaški, jogurti Sirarne Čuš (navadni domači jogurt ter sadni domači jogurt 0,5 l) pa v plastenki z nižjo gramaturo, ki je narejena iz 25 odstotkov recikliranih materialov. Za boljšo prepoznavo izdelkov z optimizirano embalažo so ti pri Hoferju posebej označeni z več različicami logotipa Embalaža na HOFER misiji.
Sponzorirana vsebina