Tudi najmanjši nakupi pogosto končajo v masivni embalaži. Ni nujno, da gre za malomarnost podjetja. Če se sprašujete, zakaj majhne predmete pogosto dostavijo v ogromnih škatlah, boste zdaj izvedeli.
Več embalaže pomeni več obremenitve za okolje

Tako ravnanje je več kot le neprijetno – je nočna mora za okolje. Vsako leto posekajo več kot tri milijarde dreves, da naredijo papirnato embalažo, ki naposled konča v smeteh, pravi Nicole Rycroft, izvršna direktorica okoljske neprofitne organizacije Canopy, ki sodeluje s podjetji pri ohranjanju ogroženih gozdov.
Po podatkih Organizacije Združenih narodov za prehrano in kmetijstvo (FAO) se je količina proizvodnje papirne embalaže v zadnjih dveh desetletjih povečala za 65 odstotkov. Porast spletnega nakupovanja stvari le poslabša. "V 'zgodnjih' dneh e-trgovine so imeli izdelki sedemkrat večjo embalažo kot sam kupljen izdelek," pravi Rycroftova. "Zdaj je ta številka približno štiri in pol, kar je sicer še vedno skrb vzbujajoče veliko."
Vendar ko gre za razlike med velikostjo izdelka in vsebnika, ne gre vedno le za malomarnost, nevednost ali preprosto brezbrižnost. Podjetja dobro vedo, zakaj je embalaža takšna, kot je.
Rešitev ni tako preprosta
Običajno velikost škatle določi programska oprema ali algoritem, ki je zadolžen za natančno ujemanje predmeta in embalaže. Toda ker so v ta proces še vedno vključeni ljudje, blago pogosto konča v (pre)velikih škatlah.
Na primer, skladišče morda nima dovolj škatel prave velikosti, zaradi česar se izbere naslednja najboljša alternativa, ki je pogosto večja. Ko mora delavec spakirati 10.000 naročil, je ključno, da je pri tem hiter in učinkovit.
Psihologija embalaže
A praktične težave niso edini razlog. V večini primerov je tako, da večja embalaža na videz ustvarja večjo vrednost predmeta. To se imenuje 'psihologija embalaže', podjetja pa dobro vedo, kako to načelo uporabiti sebi v prid.
Predmet, ki prispe v velikem paketu, se zdi večji.

Na primer, študija iz leta 2017 o oblikah embalaže je pokazala, da kupci visoke in tanke embalaže živil povezujejo z zdravjem in vitkostjo. Blagovne znamke, ki želijo ciljati na določena čustva, tako lahko ustrezno prilagodijo svojo embalažo in dosežejo želeni vtis – ne glede na to, kaj in kakšen je dejanski izdelek.
Posledice za okolje
Ne glede na razlog za neskladnost prevelika pakiranja povzročajo velik problem odpadkov. Večja kot je embalaža, večji je njen ogljični odtis – in bolj škodljivo je to za okolje.
Čeprav so morda najočitnejši krivec kartonske škatle iz spletnih naročil, številne industrije uporabljajo tudi papir in plastiko. Canopy ocenjuje, da je industrija hrane in pijače največji sektor končne uporabe papirne embalaže, lepota in osebna nega pa ne zaostajata veliko.
Dostava brez ali z minimalno embalažo
Za boj proti vsem škodljivim vplivom, ki jih ta problem povzroča okolju, smo odgovorni tako kupci kot proizvajalci in prodajalci.
V idealnem primeru bi morali trgovci najti načine, kako se znebiti odvečne embalaže, medtem ko moramo kupci kupovati odgovorno in premišljeno – saj tako sami predmeti kot embalaža ustvarjajo nepredstavljive količine smeti.

Komentarji (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV