Po očetovih stopinjah
Zgodovina podjetja Krovstvo Omahna sega v leto 1989. Ustanovil ga je Mitjev oče Marjan, ki se že od samega začetka poklicne poti ukvarja s krovstvom. Za to dejavnost je navdušil tudi sina, saj ga je že po koncu osnovne šole spodbudil k razmišljanju v tej smeri. Bolj intenzivno se Mitja Omahna s krovstvom ukvarja, odkar je končal študij, torej pet let.
Danes vodi podjetje s sedežem v neposredni bližini Rimskih Toplic, kamor pa se praviloma vrača šele v poznih popoldanskih urah. A razgibano terensko delo – od ogledov objekta, svetovanja strankam, izmer, izdelave predračunov, nabave in prevzema materiala do samih del na strehi vse do končne izvedbe – mu vsak dan znova predstavlja neverjeten izziv ter potrditev v tem, da se je odločil za pravi poklic.
Prisega na lahko kritino
Teža strešne kritine je pomemben dejavnik dobre strehe. O sami strešni kritini krovec Mitja Omahna pravi, da njena teža, sploh pri obnovah, igra ključno vlogo: „Ostrešja, ki jih adaptiramo, so stara 30, 40 let. Lažja ko je kritina, manj obremenjeno je ostrešje in s tem tudi celoten objekt, zato so lažje strešne kritine pri adaptacijah še posebej priporočljive.“
Pri tem doda, da lažje kritine povzročajo manj odpadkov na kraju montaže in tudi med prevozom: „Opečnata kritina je zložena na palete, za eno stanovanjsko hišo je potrebnih od osem do deset palet, od tega je vsaka paleta zavita v folijo, ta pa pričvrščena z raznimi veznimi trakovi. Denimo, pri Gerardovih strešnih kritinah, ki so izdelane iz visokokakovostnega jekla, za enako hišo porabimo le dve paleti. Razlika je vidna že tukaj.“
Omahna opozori še na eno prednost lahke kritine, in sicer pri njeni pripravi, nakladanju in samem prevozu: „Opečna kritina, ki je precej krhka, se nalaga z viličarji, na enak način pa se tudi razlaga, zaradi česar se lahko zlahka poškoduje. Gerardove kritine tudi nalagajo z viličarjem, razlagajo pa običajno kar na roke. Pri samem prevozu se kritina ne lomi preveč, zato tudi ne ustvarja dodatnega odpada.“
Ekologija šteje tudi pri prevozu kritine!
In kako teža kritine in način njenega prevoza vplivata na ohranjanje našega planeta? Mojster Omahna razloži, da je pri težjih kritinah treba imeti tovorno vozilo, kar že samo po sebi obremenjuje okolje. „V našem voznem parku imamo le lahka tovorna vozila, kar pomeni, da niti ne potrebujejo posebnih vozniških dovoljenj za tovornjake. S težkimi vozili je otežen že sam dostop do objekta. S kombijem vedno prispeš do samega objekta, s tovornjakom ni vedno tako, poleg tega je pri prevozu s slednjim material treba dva- ali trikrat prelagati.“
Pomen okolju prijazne strešne kritine
Mojster Omahna je bil ravno pravšnji sogovornik tudi za vprašanje, kaj se zgodi s streho, ko ji poteče življenjska doba: „Ko bomo po nekaj desetletjih kritino menjali, bo volumen veliko manjši, kot je danes. Za strešne kritine Gerard, s katerimi delamo v našem podjetju, je značilno, da jih je mogoče reciklirati in tudi sama količina odpadkov je manjša. V tem vidim velik pomen, sploh če vemo, koliko škode je ljudem in okolju povzročene z odlaganjem salonitnih strešnih kritin z vsebnostjo azbesta.“
Komentarji (10)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV